Norveška, Nizozemska i Indija pripremaju zakonodavne podloge za potpuni prelazak na alternativna goriva

Donji dom Nizozemskog parlamenta prošli mjesec je izglasao prijedlog zabrane prodaje novih dizelskih i benzinskih vozila nakon 2025. godine. U slučaju da stupi u primjenu, u 2025. će samo održivi automobili koji ujedno posjeduju oznaku ,,zero-emission” vezanu uz njihov ugljični otisak, će se moći ponuditi na nizozemskom tržištu. Norveška vlada je nešto ranije krenula razmatrati opciju uvođenja zahtjeva za nova vozila da od 2025.godine budu potpuno električna.

Nizozemski i Norveški plan još uvijek nisu postali obvezujući zahtjevi i suočavaju se s domaćom oporbom, međutim uz političke inicijative postoje i jasna argumentirana obrazloženja planova provođenja, stoga je vrlo izvjesno da će biti moguće realizirati ove ciljeve.

Osam država SAD-a  i pet drugih zemalja (između kojih i Nizozemska) su prošle godine u Parizu stupile u International Zero-Emission Vehicle (ZEV) Alliance, obvezujući se da će prodaja svih novih putničkih vozila do 2050 biti orijentirana na električna vozila.

Indijski ministar prometa najavio je kako će Indija do 2030. godine imati 100 % električnih vozila. Za razliku od nizozemskih i norveških planova (koji su još uvijek zahtjevni, ali realističniji), indijski ministar želi uvesti promjene u zemlju koja u mnogočemu zaostaje za spomenutim primjerima. Međutim, ministar Nitin Gadkari razvija plan prodaje električnih vozila koji će omogućiti i siromašnijim građanima da ih nabavljaju kroz financijski model kojim bi se automobil isplaćivao od ušteda na naftnim proizvodima. Najavljeni su sastanci između ministra prometa, ministra opskrbe naftom i ministrom okoliša kroz sljedeći tjedan kojima će se jasnije definirati mogućnosti ovog programa.

Pred ovim političkim inicijativama usmjerenim na očuvanje okoliša se nalaze brojni izazovi. Neki od njih su povezani s relativno niskom cijenom nafte, koja bi u slučaju nastavka pada onemogućila održivost indijskog modela. Međutim, razvoj tržišta električnih automobila i poboljšanja u trajnosti njihovih baterija pružaju prostor za optimizam i početak planiranja čišćeg i učinkovitijeg prometa.