Kontrolna lista energetskih ušteda

Nakon što ste u suradnji sa svojim zaposlenicima kreirali svoju kontrolnu listu,  preporučujemo da unutar svojeg tima odaberete 5 do 10 mjera s kojima ćete početi i razvijete plan povođenja tih mjera.

Kuhinjska i računalna oprema

Jesu li računala, monitori i ostala uredska oprema isključeni izvan radnog vremena?
Isključuju li zaposlenici svoja računala, monitore i ostalu opremu tijekom dana, kad se ne koriste računalom ili nekom drugom opremom dulje od 15 minuta?
Je li moguće pristupiti jednostavnoj sklopki kako bi se isključio dovod električne energije za cijeli ured tijekom vikenda ili na kraju radnog vremena?
Je li moguće reducirati broj jedinica uredske opreme?
Servisira li se uredska oprema prema redovitom planu preporučenom od strane proizvođača (kako bi se osiguralo što dulje ispravno funkcioniranje i najviša moguća učinkovitost opreme)?
Koristite li opremu s ENERGY STAR oznakom?
Je li moguće koristiti ‘sleep mode’ opciju na Vašoj uredskoj opremi?
Razmislite o reduciranju broja hladnjaka, perilica posuđa ili mikrovalnih pećnica u poduzeću.
Jesu li vaši uređaji označeni oznakama A+ i višim razredima (A++ i A+++)?
Imaju li svi strojevi uredske opreme dovoljno prostora za ispravnu ventilaciju i izbjegavanje pregrijavanja?
Je li moguće implementirati posebne mjere za postizanje većih energetskih ušteda (sustavi praćenja energetske potrošnje…)?
Je li hladnjak smješten na mjesto koje nije izloženo zagrijavanju i može li se u potpunosti zatvoriti tako da brtvene trake prianjaju uz podlogu?

Rasvjeta

Postoje li u uredima znakovi koji podsjećaju zaposlenike da ugase svijetla kada odlaze iz prostorije ili kada su posljednji koji napuštaju ured?
Postoje li znakovi koji će podsjetiti zaposlenike da ugase svijetla u prostorijama koje se ne služe kontinuirano za vrijeme radnog vremena (na primjer u kuhinji, sobama za sastanke, spremištima, hodnicima,..)
Je li moguće rasporediti radni prostor tako da se poveća korištenje dnevnog svijetla?
Koristite li energetski učinkovita rasvjetna tijela?
Mogu li se zone rasvjete unaprijediti tako da se zamjene s manjom grupom rasvjetnih jedinica ili ugradnjom senzora pokreta?
Možete li reducirati broj rasvjetnih tijela?
Jeste li obavijestili vašu službu održavanja i čišćenja ureda da želite da ugase svijetla nakon što završe s radom?

Ventilacija i rashlađivanje prostora

Koristite li zavjese ili sjenila za reduciranje dodatnog utjecaja Sunca na višak topline u ljetnim mjesecima i gubitak topline tijekom zimskih mjeseci?
Koristite li princip prirodne ventilacije?
Je li položaj termostata na dovoljno velikoj udaljenosti od uredske opreme i strojeva da bi se izbjeglo dodatno zagrijavanje termostata?
Jesu li svi uređaji rashladnog sustava servisirani i kalibrirani u s kladu s preporukama proizvođača?
Jesu li termostati postavljeni na optimalnu temperaturu ( kako bi se izbjeglo nepotrebno hlađenje u ljetnim mjesecima i zagrijavanje u zimskim mjesecima)?
Čiste li se redovito filteri na klima uređajima?
Jesu li vremena rada rashladnih uređaja i ventilacije usklađena s radnim vremenom Vašeg poduzeća?

Kupnja energije dobivene iz obnovljivih izvora

Koristi li Vaše poduzeće energiju dobivenu iz obnovljivih izvora energije i ako da koliki je postotak te energije u usporedbi s energijom dobivenom iz konvencionalnih izvora energije?

Radne navike u uredu

Pratite li energetsku potrošnju i troškove za energiju putem mjesečnih računa?
Jesu li značajne promjene u energetskoj potrošnji prijavljene upravljačkim tijelima tvrtke?
Pratite li podatke o održavanju uredske opreme i rashladnih uređaja kako bi se utvrdili obrasci rada i izdvojili oni rezultati koje je potrebno poboljšati?
Postoji procedura ili mogućnost organiziranja foruma za zaposlenike kako bi mogli predlagati načine ušteda energije? Je su li zaposlenici ohrabreni da sudjeluju u ovakvim idejama i postoji li sistem nagrađivanja?
Ostavlja li se dovoljno prostora za raspravu o potrebama energetske učinkovitosti i održivosti na sastancima generalnog menadžmenta?
Organiziraju li se treninzi održivog načina rada za zaposlenike i jesu li oni redovito obavješteni o održavanju?
Pružaju li zaposlenici povratne informacije energetskim menadžerima ili ,,energy championima” tako da inicijative mogu inspirirati i druge zaposlenike?

Izvor: Office of Environment and Heritage, Energy management guide for tenants, Australia, 2012


Napišite jednostavnu politiku provođenja mjera za postizanje energetskih ušteda


Izradite poslovni slučaj za upravljanje energijom


 Povratak na – Koraci za postizanje ušteda energije u uredu